poniedziałek, 5 maja 2014

Sernik puszysty

               Ten sernik rozpływa się w ustach, ponieważ jest delikatny i leciutki. Chyba dlatego nazywa się puszysty- bo taki właśnie jest. Przepis dostałam kiedyś od mamy. Ciasto często gości na rodzinnym stole na wszelkie święta. Takie serniki uwielbiam.
Ciasto piekłam w formie o wym. 39 x 24 cm.

              Składniki:
Ciasto:
  • 1 szklanka mąki
  • 3 łyżki cukru
  • 3 żółtka ( białka z jajek będą potrzebne do masy twarogowej )
  • 1/2 kostki margaryny
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
       Wyrobić ciasto i wstawić do lodówki na 30 minut. ( jeśli ciasto bardzo się klei, dosypać troszkę mąki )

Masa serowa:
  • 1 kg sera twarogowego w wiaderku
  • 1 1/2 szklanki cukru ( zmiksowałam w młynku )
  • 6 jajek (oddzielić żółtka od białek )
  • 2 budynie waniliowe bez cukru
  • 3/4 szklanki oleju
  • 2 szklanki zimnego mleka
  • 1 cukier wanilinowy
             Piekarnik nagrzać do temp. 200°C, wyłożyć ciasto kruche na blaszkę wyłożoną papierem i piec ok.15 minut, po czym wyjąć z piekarnika. Papier powinien być tak wyłożony, aby jego brzegi wystawały wszędzie ponad blaszkę, ponieważ masa twarogowa, którą później wlejemy do formy na pewno urośnie ponad ścianki i może "uciekać".
Twaróg, żółtka, cukier wanilinowy i budyń zmiksować razem na gładka masę. Następnie cienkim strumieniem wlewać olej dalej mieszając.
W dużym naczyniu ubić wszystkie białka (również te co zostały nam przy robieniu  ciasta kruchego ). Pod koniec dodać cukier i ubijać, aż cukier nie będzie wyczuwalny.
Do ubitej piany dodawać na przemian masę serową i zimne mleko.Ważne, żeby nie miksować, tylko mieszać wszystko delikatnie łyżką.
Wylać masę twarogową do formy z upieczonym kruchym spodem i wstawić do piekarnika.
Piec w temp. 180°C ok. 60 minut.
Po upieczeniu najlepiej uchylić drzwiczki piekarnika i zostawić w piekarniku sernik na ok. 15 minut, żeby nie opadł. Zimne ciasto posypać cukrem pudrem.
Schłodzony lepiej smakuje.
Masa serowa ma rzadką, lejącą konsystencję , więc nie przeraźcie się, że coś nie wyszło :)
Jeśli góra sernika za szybko się piecze, można ja  przykryć papierem do pieczenia. 

24 komentarze:

  1. Taki tradycyjny jest zdecydowanie najlepszy:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, wygląda na cudownie delikatny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja uwielbiam każdy sernik, myślę, że ten z pewnością też będzie mi smakował :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście wygląda na bardzo puszysty. Uwielbiam serniki i wiele z nich należy do moich ulubionych. Myślę, że ten Twój również by mi bardzo zasmakował :)

    OdpowiedzUsuń
  5. do przepisu jakie budynie? z cukrem czy bez? ;) i ciasto po wyjęciu z lodówki rozetrzeć na blaszkę czy zetrzeć na tarce? bo ja dodałam budynie z cukrem a ciasto roztarłam, serniczek właśnie jest w piekarniku ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja daję budynie bez cukru, Twoje ciasto może być odrobinkę słodsze.Ciasto rozwałkowuję na spód, ale myślę, że zetrzeć na tarce również można.

      Usuń
  6. wyszło znakomite, łatwe do zrobienia a smakuje wyśmienicie, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mojej rodzinki trochę mało słodkie, polecam dodać więcej cukru. Konsystencja wspaniała, spód cudny, ogólnie na 5+ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można polukrować wtedy jest słodziutki

      Usuń
  8. Rewelacja! Delikatny, słodki, idealny. Rodzina i znajomi byli zachwyceni! Zdecydowanie polecam i dziękuję za przepis! :)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepyszny!!!Goraco polecam:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Upiekłam ten sernik na moje urodziny,trochę pomyliłam bo cukier zamiast do piany zmiksowałam z serem.W końcowym efekcie okazało sie że ten zabieg nie zaszkodził.Sernik prosty.praktycznie nie do zepsucia.Smak królewski,Zamiast posypać cukrem oblałam czekoladą.W pracy zrobił furorę .Jeśli ktoś boi się tego przepisu to zapewniam , niepotrzebnie.Zachęcam do upieczenia....rewelacja ..Dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  11. Upiekłam,zaryzykowałam,po prostu wyśmienity,goście stwierdzili,że najlepszy sernik jaki jedli w życiu,lekki,pyszysty,rozpływający sie w ustach.Polecam dodać do składników na końcu zapaszku trochę pomarańczowego do ciast,doda jeszcze bardziej subtelnego smaku sernika.Co najważniejsze nie ma mowy aby opadł po upieczeniu,jeżeli upieczony jest w okrągłej blaszcze! Dzięki za ten przepis i polecam wszystkim w ciemno.Na pewno wyjdzie zawsze,a przepis bardzo prosty :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Można ten sernik upiec w blaszce kwadratowej 38*38? I ile musi być w piecu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak.Jeśli chodzi o czas to sprawa indywidualna, zależy od wysokości formy,rodzaju piekarnika.Ja sernik w podłużnej blaszce i w elektrycznym piekarniku piekę około godziny.

      Usuń
  13. Witam przepis godny polecenia upiekłam i wyszedł pyszny polecam .

    OdpowiedzUsuń
  14. Sernik dobry w smaku, taki piankowy. Wyszedł mi bardzo wilgotny, ale miałam ser w wiaderku z Wloszczowej.Polecam spróbować masę przed wylaniem,bo nie jest bardzo słodki i może trzeba doslodzic.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy zamiast oleju mozna dac masło?

    OdpowiedzUsuń
  17. Sernik wyszedł przepyszny, puszysty dosłownie jak chmurka, taki piankowy. Tylko dość sporo popękał i nie wygląda tak pięknie, jak u Pani za zdjęciach. Jednak najważniejszy jest smak, więc gorąco polecam ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  18. Upiekłam, i co? Wyśmienity, po prostu rewelka. Wielkie dziękuję za przepis. Dorota

    OdpowiedzUsuń
  19. Zrobiłam i tak jak dziewczyny opisują jest przepyszny i każdy się nim zachwyca , dodam że z sernikami nigdy mj jie było po drodze to ten zrobilam już z 10 razy i za kazdym razem wychodzi tak samo puszysty. Jedyne co to ja dodaje zamiast oleju kostke roztopionego masła bo nie mam przekonania do oleju. Serdecznie polecam przepis jest szybki i nieskomplikowany . Pozdrawiam Karolina

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)