czwartek, 26 maja 2016

Sernik z frużeliną jagodową

Kupiłam ser w wiaderku z myślą, że na pewno wykorzystam go do czegoś, ale nie miałam pomysłu jeszcze do czego. Jednak jeszcze przed pójściem spać po głowie chodził mi już sernik z dodatkiem owoców. Wstałam gotowa do działania. Składniki dałam takie, jakie miałam w kuchni. Jagody wykorzystałam mrożone, bo muszę zacząć robić miejsce na tegoroczne owoce. Jest to pierwszy sernik, który wykonałam z głowy i bardzo jestem zadowolona z efektu i smaku. Sernik wyszedł kremowy, ma odpowiednią dla mnie konsystencję tzn. nie jest z gatunku tych ciężkich, zbitych serników.

                 Składniki:
Spód:
  • 200 g herbatników ( użyłam wieloziarnistych)
  • 80 g masła lub margaryny
 Herbatniki rozdrobnić (zmiksować na okruszki), masło rozpuścić i wystudzone połączyć z herbatnikami.
Dno tortownicy o wym.25 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Na spód formy wyłożyć pokruszone ciastka, docisnąć i wstawić do lodówki.

Frużelina jagodowa:
  • 100 g jagód (świeże lub mrożone) 
  • 2 łyżki cukru
  • 1/4 szklanki wody
  • 2 łyżki wody potrzebnej do mąki
  • 1 płaska łyżeczka mąki ziemniaczanej
Jagody zagotować z cukrem (na małym ogniu ok.5 minut). Mąkę ziemniaczaną wymieszać z 2 łyżkami zimnej wody, wlać do jagód i wymieszać. Przez krótką chwilkę zagotować, po czym zestawić z ognia.

Masa serowa:
  • 1 kg twarogu w wiaderku (dobrej jakości ,bez ulepszaczy) lub półtłustego na wagę
  • 5-6 jaj
  • 1 szkl. cukru
  • 0,5 szkl. mleka
  • 150 g serka mascarpone
  • 1 budyń śmietankowy bez cukru
  •  0,5 szkl. oleju
Jaja zmiksować z cukrem. Wlać masę jajeczną do twarogu. Dodać mleko, mascarpone i budyń. Krótko zmiksować. Wlewając stopniowo olej miksować na wolnych obrotach do połączenia się składników. Przelać masę serową do tortownicy z przygotowanym spodem. Na wierzch nakładać łyżeczką kleksy z frużeliny. Patyczkiem przeciągnąć po powierzchni sernika i frużeliny, żeby uzyskać esy -floresy.
Do dużej blaszki (tej z piekarnika) wlać wodę i włożyć do nagrzanego piekarnika. Poziom wyżej wstawić tortownicę z masą serową. Piec w temp. 165-170°C około 55-60 minut.
Po tym czasie wyłączyć piekarnik i nie wyciągać ciasta jeszcze przez ok. 15 minut.
Po tym czasie wyciągnąć sernik i zostawić do wystudzenia.Wystudzony wstawić na 2-3 godziny do lodówki. PS.Przechowywać w chłodnym miejscu.
Najsmaczniejszy jest  pół godziny po wyjęciu z chłodziarki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)