poniedziałek, 6 kwietnia 2015

Babka dwukolorowa


Babka to jedno z trzech ciast, które gościły na moim świątecznym stole. Zawsze miałam obawy co do ciast takich jak babki, ponieważ już kilka razy po prostu nie udawały się, ale ta wyszła idealnie, więc może to fatum babkowe-zakalcowe już minęło? A może babki udają mi się tylko na święta :)

                       Składniki:
  • 400 g mąki pszennej ( 2 i 1/3 szklanki )
  • 100 g mąki ziemniaczanej ( 1/2 szklanki )
  • 250 g miękkiej margaryny
  • 250 g cukru ( 1 szklanka )
  • 4 jajka
  • 100 ml mleka ( 10 łyżek )
  • 1 łyżka ciemnego kakao
  • szczypta soli
  • małe opakowanie cukru wanilinowego
  • małe opakowanie proszku do pieczenia (15g )
Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
 Miękką margarynę utrzeć na puszystą masę, podczas ucierania dodawać cukier, cukier wanilinowy i jajka. Wymieszać ze sobą obie mąki wraz z proszkiem do pieczenia i szczyptą soli, przesiać do masy, wlać mleko i wszystko razem wymieszać mikserem. Do 1/3 części ciasta dodać kakao i dokładnie wymieszać. Do wysmarowanej tłuszczem formy nakładać na przemian raz jasne ciasto, raz ciemne. Widelcem delikatnie zamieszać w kilku miejscach. Piec w temp. 180°C prze 50-60 minut. Wystudzone ciasto posypać cukrem pudrem.

1 komentarz:

  1. Fantastyczna babeczka :)
    Też miałam kiedyś problem z babkami - z piekarnika wyskakiwały mi same zakalce. Teraz (odpukać!) idzie mi znacznie lepiej :)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)