niedziela, 24 sierpnia 2014

Szybki placek na śmietanie ze śliwkami

Tanio, łatwo, szybko, smacznie. Te słowa doskonale opisują  wypiek. 
Ciasto jest wilgotne, a kwaskowy smak soczystych śliwek świetnie równoważy smak słodkiego placka. 
 
           Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka cukru 
  • 2 jajka
  • 1 szklanka gęstej śmietany 18 %
  • 1 łyżka stołowa oleju
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ok.500 g śliwek
  • 1-2 łyżki cukru do posypania na śliwki
  • garść kaszy manny lub drobno zmielonej bułki tartej
 Śliwki umyć, przekroić na pół i wypestkować. Połówki śliwek obsypać cukrem.
 Jajka zmiksować z cukrem. Dodać śmietanę, wymieszać łyżką. Wsypać mąkę z proszkiem do pieczenia, wlać olej. Wymieszać łyżką tylko do połączenia składników. Formę 24 x 35cm wysmarować tłuszczem, wlać przygotowane ciasto. Wierzch posypać delikatnie kaszą manną lub bułką tartą, wtedy owoce na pewno nie wpadną do środka. Piec w temp.180°C ok.30-35 minut.
Po wystudzeniu ciasto posypać cukrem pudrem.

19 komentarzy:

  1. Ekstra, właśnie szuka prostego przepisu na wykorzystanie nieco wymiętych śliwek, o których zupełnie zapomniałam! Wszystkie produkty w kuchni, więc zabieram się za robotę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pięknie wygląda Twoje ciasto. Śliweczki ustawione w rzędach równiutko. Chętnie zjadłabym kawałek. Muszę poczekać do jutra. Kupię śliwki i ... do dzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny placek, bardzo piękny i z pewnością pyszny.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to Twoje zaproszenie dotyczy rowniez mnie?

      Usuń
  4. uwielbiam takie ucierańce z owocami:)) U mnie też niedawno gościło podobne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od rana coś za mną "chodziło". Poszperałam w internecie-znalazłam-upiekłam. Zajęło to chwilę. Przepis niezwykle prosty i szybki. A efekt? Po południu miałam gości. Właśnie wyszli, a po placku ani śladu. Najlepsza rekomendacja!!!
    Pozdrawiam. Agata

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak mi się udał to każdemu wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
  7. Najlepszy przepis na ciasto ze sliwkami
    Prosty i baardzo smaczny
    Nawet moj facet ktory nie przepada za slodyczami i ciastami, poprosil mnie wlasnie o to wlasnie ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  8. 30-35 minut to znacząco za dużo, bo miałam murzynka ze śliwkami :P Ale owszem pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ,że smakowało :) A czas pieczenia jest zależy od piekarnika jaki posiadamy.

      Usuń
  9. Wspaniały przepis. Szybki i przepyszny placek. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  10. Super przepis i pyszne ciacho :-) Ja dodałam jeszcze aromat waniliowy ;-) dziękuję !

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie siedzi w piekarniku, zapowiada się smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. nie moge uwierzyc ze nie ma masła/margaryny.. tylko łyzka oleju (ja-kokosowy)i cukru waniliNowego(!)nawiasem wsz.mylą i piszą bez tego "n";) BRAWO!! z kruchego zawsze wychodzi mi cieniutki placek..a tu taka puchatośc, dzięki!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie piekę i widzę już przez szybkę piekarnika że będzie pyszny

    OdpowiedzUsuń
  14. Super wygląda-a mozna dac zamiast smietany jogurt??

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam. Zrobiłam ciasto wg przepisu- wyszło bardzo dobre. Dałam węgierkę Stanley, słodką i nie posypywalam cukrem śliwek. Nie pudrowalam też wierzchu po upieczeniu - ciasto wychodzi umiarkowanie slodkie. Kto lubi słodsze może popudrować. Fajny przepis, ciasto szybkie w przygotowaniu i niedrogie. Super 💖

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)