sobota, 20 czerwca 2015

Rogaliki drożdżowe z budyniem

 U nas w domu rogaliki zawsze są na topie. Tym razem z budyniem. Przepis na te mięciutkie zawijańce znalazłam i wykorzystałam ze strony Margarytki.  Zmniejszyłam tylko nieznacznie ilość cukru, a i tak były słodkie. Następnym razem robiąc rogaliki z budyniem dodam też troszkę dżemu do środka. Robiłam już test w celu sprawdzenia jak smakują i wyszło bardzo smacznie. Z podanych składników upiekłam 32 rogaliki.

                       Składniki:

Ciasto drożdżowe:
  • 500 g mąki pszennej
  • 35 g drożdży świeżych
  •  4 żółtka
  • 170 ml ciepłego mleka
  • niecałe pół szklanki cukru ( w oryg. widnieje 160 g- więcej niż pół szklanki )
  • 50 g rozpuszczonego masła
  • 30 ml jogurtu naturalnego ( ok. 2 łyżki )
  • szczypta soli
Budyń waniliowy:
  • 1,5 szklanki mleka
  • 1 budyń waniliowy bez cukru
  • 1 żółtko
  • 1 płaska łyżka mąki pszennej
  • 4 łyżki cukru
  • 1 łyżka masła
Oraz:1 białko do posmarowania rogalików przed pieczeniem, cukier perłowy lub cukier puder.
Ugotować budyń:
  1 szklankę mleka zagotować z masłem i cukrem. Pozostałą część mleka dokładnie wymieszać z budyniem w proszku, mąką i żółtkiem. Do gotującego mleka wlać przygotowaną masę budyniową i  energicznie wymieszać. Ugotować gęsty budyń, zostawić do wystygnięcia.

 Masło rozpuścić i zostawić do wystudzenia. Mąkę przesiać do miski i zrobić w niej dołek. Wkruszyć do niego drożdże, dodać łyżeczkę cukru, 3 łyżki ciepłego mleka i 1 łyżeczkę mąki ( zebrać z brzegu miski). Wymieszać drożdże i zostawić do wyrośnięcia. Jak zaczyn "ruszy" - dodać żółtka, jogurt, resztę mleka, cukru, sól oraz wystudzone, rozpuszczone masło. Wyrobić gładkie ciasto. Jeśli ciasto będzie się za bardzo "lepić" dodać odrobinę mąki, ale nie za dużo.
Dobrze wyrobione ciasto zostawić w misce z natłuszczonym dnem, przykryte ściereczką do chwili podwojenia objętości.
Gdy ciasto podwoi swą objętość podzielić je na cztery części.Każdą część ciasta po kolei rozwałkować i podzielić na 8 trójkątów. Na szerszej części trójkąta nakładać budyń i zwijać do najwęższej. Wywinąć na kształt księżyca. Tak przygotowane rogaliki zostawić do wyrośnięcia na 20 minut. Kłaść na blaszkę, posmarować rozbitym białkiem i posypać cukrem perłowym ( z braku cukru posypać po upieczeniu cukrem pudrem ). Piec w temp. 180°C około 15-17 minut do zrumienienia.




11 komentarzy:

  1. CO ja bym dała, żeby mieć takie rogaliki teraz na śniadanie :}

    OdpowiedzUsuń
  2. Doskonałe, pięknie wyrośnięte i puszyste. Chętnie zjadłabym na śniadanie. Kusisz mnie tymi rogalikami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis bardzo dobry ,wczoraj pieklam z innego przepisu bez jajek i nie bylo ciasto tak puszyste jak z pani przepisu

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wyglądają :) też się zabieram za rogaliki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje pierwsze w życi rogaliki drożdżowe,skorzystałam z tego właśnie przepisu,CUDOWNE PUSZYSTE LEKKIE PYSZNE😊dałam tylko troszkę wiecej cukru😁

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepis, nie mam talentu do ciast, to tez robilam "na oko" i o dziwo, wyszlo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam , są rewelacyjne. Miękkie, puszyste, i wilgotne. Tym razem dodam kakao do budyniu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Spróbuję zrobić a czy np zamiast budyniu mogę kilka zrobić z dżemem? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pycha!
    Właściwie zrobiłam są pyszne nawet na kolację
    Połowę zrobiłam z budyniem a drugą z czekoladą
    Zrobił furorę

    OdpowiedzUsuń
  10. Super rogaliki:-) łatwe w zrobieniu:-) Polecam

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)