wtorek, 10 lipca 2018

Sernik Japoński


Bardzo puszyste ciasto przypominające delikatny, napowietrzony, wilgotny biszkopt.
Przepis znalazłam na stronie Craft Passion, pominęłam dodatek startej skórki cytrynowej. Piekłam ten sernik już kilka razy i za każdym razem bardzo szybko znikał, a to u mnie znaczy, że domownikom smakuje (kolegom w pracy również, zawsze zaniosę kawałek,niech i oni przetestują  😉). 
Podstawą jest bardzo dobrze ubita piana z białek i połączenie składników, żeby ta piana nie opadła.
Za pierwszym razem robiąc to ciasto nie doczytałam w przepisie, że do kąpieli wodnej potrzebna jest gorąca woda i wlałam zimną. W sumie nic takiego się nie stało, piekłam je kilka minut dłużej i ciasto wyszło jak należy.
 Nurtuje mnie tylko jedna rzecz, otóż za każdym razem wydaje mi się, że bardzo dokładnie owijam tortownicę folią aluminiową, owijając ją przynajmniej dwa razy dookoła oraz pod spodem, a i tak woda gdzieś szczelinami się dostaje do środka. Czy tylko ja mam ten problem? Co prawda, po wyjęciu ciasta z piekarnika od razu ściągam folię, pozbywam się wody, która się dostała i nic sernikowi nie dolega, ciasto jest przepyszne, ale może ktoś z Was ma jakieś rady, jak tą wątpliwą szczelność jakoś zlikwidować?

                  Składniki:
  • 250 g serka kremowego typu Philadelphia (np.Apetina,Łaciaty,Turek itp..)
  • 100 ml mleka
  • 50 g masła
  • 6 żółtek
  • 60 g mąki pszennej
  • 20 g skrobi ziemniaczanej lub kukurydzianej
  • 1 łyżka soku z cytryny
  Przygotować formę do pieczenia: dno i boki tortownicy o rozm.ok 20-21 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Boki wewnątrz wyłożyć w taki sposób, aby papier wystawał ok.2 cm ponad brzegi (ja wycinam szerszy pasek papieru i wykładam nim boki w środku ) Tortownicę z zewnątrz owinąć dookoła szczelnie folią aluminiową, tak by nie dostała nam się woda. Odstawić i przygotować ciasto.
Do garnka wlać mleko, dodać masło i zagrzać, żeby było bardzo ciepłe. Zdjąć z ognia. Dodać serek kremowy i całość  dokładnie wymieszać  rózgą do uzyskania jednolitej konsystencji. Pozostawić do wystudzenia.
Gdy masa serowa wystygnie, wlać żółtka, dodać przesiane obie mąki i sok z cytryny.Całość wymieszać rózgą do uzyskania gładkiej masy.
  • 6 białek
  • 140 g cukru
  • szczypta soli
 Białka ze szczyptą soli ubić na sztywną pianę.Do tak ubitej piany dodawać partiami cukier dalej cały czas miksując.
Ubitą pianę połączyć w kilku partiach z masą serową, delikatnie mieszając rózgą lub szpatułką.
Przygotowaną masę wlać do tortownicy. Tortownicę z ciastem wstawić do większego naczynia (blaszka lub naczynie ceramiczne), do tego większego wlać gorącą wodę do wysokości 1/3 tortownicy. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez 15 minut w temp.200°C, po czym zmniejszyć temp. do 135°C i piec przez 30 minut. Po półgodzinie wyłączyć piekarnik i nie wyciągać ciasta jeszcze przez następne 30 minut. Po tym czasie wyjąć ciasto z piekarnika, zdjąć folię aluminiową i zostawić do wystudzenia. Gdy ciasto wystygnie, zdjąć bok tortownicy i papier z boków.
Można oprószyć delikatnie cukrem pudrem.




15 komentarzy:

  1. Wygląda jak puszek,pysznie :)
    Ja mam zamiar wypróbować ten japoński z 3 składników, jestem ciekawa czy wyjdzie i jak smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie, napewno wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście wygląda bardzo apetycznie. ; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda interesująco. Dziękuję za szczegóły dotyczące przepisu. Przyda się.

    OdpowiedzUsuń
  5. To jest po prostu przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Lekki i puszysty :) Sama radość z pieczenia.

    OdpowiedzUsuń
  7. I will recommend your website to everyone. You have a very good gloss. Write more high-quality articles. I support you.
    바카라사이트

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)