wtorek, 29 października 2013

Jabłkowe róże w cieście francuskim

                            Na stronie Kobiece inspiracje  wypatrzyłam cudowne różyczki z jabłek oplecione ciastem francuskim. Bardzo efektownie i elegancko wyglądają. Spróbowałam i...nawet udały mi się te słodko-kruche pyszności. Z jednego arkusza wyszło mi 10 różyczek.

                 Składniki:
  • arkusz ciasta francuskiego
  • 3-4 jabłka, najlepiej z czerwoną skórką
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 czubata łyżeczka cynamonu + 3 łyżeczki cukru brązowego do obsypania ciasta francuskiego 
      Jabłek nie obierać, tylko podzielić je na ćwiartki, usunąć w nich gniazda nasienne i  pokroić w cienkie 2-3 mm plasterki.
W garnku zagotować 3 szklanki wody z 3/4 szklanki cukru. Do takiego syropu włożyć jabłka i gotować je na małym ogniu około 5-10 minut, aż wyraźnie zmiękną. Delikatnie odcedzić na sitku.
Wymieszać cynamon z brązowym cukrem i obsypać rozwinięty rulon ciasta francuskiego. Podzielić ciasto wzdłuż  (szersza część )na około 2 cm paski i na każdym nakładać plasterki jabłek tak, aby lekko na siebie nachodziły. Każdy pasek zrolować i włożyć do foremki muffinkowej. Dno foremki uprzednio posmarować tłuszczem, lub wkładać je w papilotkach.
Piec około 25 minut w temp 200 °C. Po wystudzeniu można posypać cukrem pudrem.


23 komentarze:

  1. Śliczne te różyczki Ci wyszły. Jak z cukierni. Jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis bardzo prosty, a efekt powalający! Przepiękne!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuje za te wszystkie komentarze. To zachęca do dalszego "działania" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobie na Walentynki! Są przepiękne! Mam nadzieję, że też wyjdą mi takie równe. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. robię, robię, robię! są już w piekarniku ale zanim je tam włożyłam nie mogłam oderwać od nich oczu. czekam, 25 minut to baardzo długo...

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzis wyprubowalam ten przesmaczny przepis.Rozyczki są smaczne i bardzo szybko znikają z talerza 😊 Smacznie polecam i dziekuje za przepis

    OdpowiedzUsuń
  7. finezja oka pychota

    OdpowiedzUsuń
  8. a co ze spodem rozyczek? jak go zrobic?na zdjeciu te upieczone maja spod, i sa jakby w formie miseczek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te różyczki nie mają spodów. Tak ładnie wyrosło ciasto i taki uzyskałam efekt po upieczeniu. Piekłam je w formie do babeczek, żeby w razie czego za bardzo się nie rozleciały :)

      Usuń
  9. Prawdziwe cudeńka, chciałabym takie upiec dla mojej wnusi.
    Pozdrawiam cieplutko;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacja !! Podkradam przepis;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Własnie zrobiłam, są wspaniałe!!! Delikatnie mi się przypiekly z wierzchu więc następnym razem przykryje folią. Są pyszne znikają w mgnieniu oka :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Własnie zrobiłam, są wspaniałe!!! Delikatnie mi się przypiekly z wierzchu więc następnym razem przykryje folią. Są pyszne znikają w mgnieniu oka :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. prześlicznie wyglądają!muszę koniecznie je wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam, zawsze robią furorę wśród gości :) Jednak wydaje mi się, że lepiej jest plasterkom jabłka nadać plastyczność poprzez podpieczenie w piekarniku, bo mogą łatwo się rozpaść od rozwodnienia. Oto mój sposób: http://roslinnepychotki.blog.pl/rozyczki-jablkowo-cynamonowe-z-ciasta-francuskiego-weganskie/

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszne, ale jest jeden minus... po 5 minutach już ich nie było ;P

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacja 💓 przygotowanie tych różyczek ma funkcję terapeutyczną 💓

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)