środa, 29 marca 2017

Ciasto z fasoli (bez mąki)

Przyszła pora na ciasto z fasoli. Dopóki go nie spróbowałam, nie sądziłam, że będzie takie smaczne, wilgotne i delikatne w smaku. Od razu mówię-fasoli naprawdę nie czułam. To ciasto w sam raz dla osób uczulonych na gluten, wystarczy zamienić proszek do pieczenia na sodę oczyszczoną.
 Przepis wzięty z internetu, tylko troszkę przeze mnie zmieniony.
Ciasto bardzo szybko się przygotowuje. Do pieczenia ciasta  użyłam formy 26x12 cm, ale, że ono nie rośnie zbyt wysokie, można spokojnie użyć mniejszej formy do pieczenia.
Po raz pierwszy (z lenistwa) użyłam kupionej w sklepie gotowej polewy, która się kruszyła podczas krojenia ciasta, następnym razem jednak  użyję polewy zrobionej własnoręcznie :)
           Składniki:
Ciasto:
  • 1 puszka czerwonej fasoli (400 g-po odsączeniu ok. 220-240g))
  • 1 banan
  • 2 jajka
  • 3 łyżki brązowego cukru
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
 Fasolę wyjąć z puszki, przerzucić na sitko i odsączyć. Banana obrać i dokładnie zblendować  z fasolą. Dodać jajka, cukier, kakao i proszek do pieczenia. Całość wymieszać. Niedużą formę do ciasta (u mnie 26x12 cm) wyłożyć papierem do pieczenia i przelać do niej przygotowane ciasto.
Piec w temp. 175-180°C przez około 45-50 minut. Upieczone ciasto wyjąć z piekarnika i zostawić do wystudzenia.

 Polewa:
  • 50 g masła
  • 1,5 łyżki kakao
  • 1,5 łyżki mleka lub wody
  • 1,5 łyżki cukru
  Wodę z cukrem pudrem zagotować. Wrzucić masło- rozpuścić. Odstawić z ognia, przesiać kakao przez sitko ( nie będzie wtedy grudek ) i dokładnie wymieszać. Przygotowaną polewą polać ciasto.
Można ozdobić orzechami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)