środa, 12 czerwca 2013

"Sernik" z musem brzoskwiniowym

                    Przepis znaleziony w internecie. Nie ma w nim ani krzty sera..Nie mogłam mu się oprzeć, żeby go nie wypróbować... Zamieniłam tylko biszkopty na herbatniki wielozbożowe, zmniejszyłam ilość galaretki do masy brzoskwiniowej, żeby nie była taka sztywna i inaczej rozprawiam się z żelatyną. Do przygotowania użyłam tortownicy 25 cm. 
     Ów "sernik"nie należy do drogich ciast i nie jest skomplikowany w robieniu, a takie właśnie lubię.Wygląda rewelacyjnie i zachęca do spróbowania. Robiłam go już dwa razy, po raz pierwszy pomyliłam ilość żelatyny i ciasto ledwo utrzymałam w "ryzach", ale teraz wyszedł mi tak jak trzeba i mogliśmy się zajadać całą rodzinką, choć muszę przyznać, że poprzedni również nie poszedł na zmarnowanie.

Na pewno będzie powtórka ...

                           Składniki:
1. Masa śmietankowa:
  • 400 ml śmietanki 30%
  • 350g gęstego jogurtu naturalnego np. grecki
  • 4 czubate łyżki cukru pudru
  • 2 łyżki żelatyny ( tj ok. 30g )
2. Masa brzoskwiniowa
  • 1 puszka brzoskwiń ( 820g )
  • 1 1/2 galaretki brzoskwiniowej
Oraz:
  • herbatniki lub biszkopty
  • 1 galaretka brzoskwiniowa
          Formę wyłożyć papierem do pieczenia, następnie obłożyć spód herbatnikami ( lub biszkoptami ). Odsączyć brzoskwinie z puszki i zmiksować.
          Żelatynę wsypać do szklanki, dodać 4 łyżki zimnej wody i wymieszać, zostawić do napęcznienia. Zimną śmietankę ubić na sztywną pianę, dodać jogurt  i cukier puder-delikatnie całość wymieszać.Napęczniałą żelatynę rozpuścić w kąpieli wodnej, następnie powolutku wlewać do masy śmietankowej i dokładnie wymieszać. Masę przełożyć na herbatniki, wyrównać i wstawić do lodówki.
         Zmiksowane brzoskwinie wrzucić do garnka - podgrzać, następnie wsypać 1 1/2 paczki galaretki i rozpuścić w masie brzoskwiniowej. Ostudzić. Gdy masa będzie chłodna przełożyć ja na zastygniętą masę śmietankową i ponownie wstawić do lodówki.
         Galaretkę brzoskwiniową rozpuścić w 250ml wody, ostudzić i powoli wlać na zastygniętą masę brzoskwiniową. Wstawić całość do lodówki na ok. 1-2 godziny.
        


2 komentarze:

  1. Świetnie wygląda, lubię wypieki niewypiekane...takie na ciastkach. Oszczędność czasu mile widziana.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawy przepis, sernik wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)