sobota, 29 czerwca 2013

Osiemnastka z musem truskawkowym

                                       Delikatny deser z użyciem śmietany 18%.
Czasami można zaoszczędzić nie tylko na procentach, ale i na własnych kilogramach ;)
Taki delikates próbowałam niedawno u koleżanki i bardzo mi smakował. Uwielbiam  proste i tanie przepisy, więc musiałam go w domu wypróbować, z tym, że zamiast truskawek zalanych galaretką na górze zrobiłam mus truskawkowy. Dla mnie takie połączenie po prostu pasuje do siebie. Dopóki sezon na truskawki trwa....

          Składniki na 4 porcje:

Masa śmietankowa:
  • 450 ml śmietany 18%
  • 3 łyżeczki żelatyny 
  • 120g cukru pudru (ok. 3/4 szklanki)
Mus truskawkowy:
  • 400 g truskawek
  • 1 galaretka truskawkowa 


Żelatynę namoczyć w 1/3 szklanki zimnej wody. Śmietanę wymieszać z cukrem, żeby dobrze się rozpuścił. Napęczniałą żelatynę zalać gorącą (nie gotującą się ) wodą do wys.ok 3/4 szklanki i wymieszać, żeby się rozpuściła.Wlewać powoli do śmietany cały czas mieszając. Gotowy płyn rozlać do przygotowanych pojemników i wstawić na około godzinę do lodówki, żeby masa stężała.
Truskawki umyć, zmiksować na gładką masę i wrzucić do garnka. Zagrzać, wsypać do nich galaretkę i mieszać,aż się rozpuści. (u mnie truskawki trafiły się takie kwaśne truskawki, że musiałam dodatkowo wsypać  2 łyżeczki cukru). Mus wystudzić.
Stężałą masę śmietankową zalać musem truskawkowym i ponownie wstawić do lodówki do zastygnięcia.


                                               Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. Świetny deser :) A co do kalorii ? Jeśli można zaoszczędzić na nich i się da ? To dodatkowy plus :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Och..to ja jeden biorę i mykam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. super wyglada a jaki prosty ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Super deserek, przyznam, że sama robię podobne ale na jogurcie :) Przy kolejnym dodam do musu galaretkę :)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)