czwartek, 12 września 2013

Ciasto drożdżowe ze śliwkami

        To ciasto, które nie wymaga zbyt wiele pracy i uwagi, a zawsze się udaje.
Wystarczy wrzucić składniki, odczekać i wymieszać. Dodać owoce, kruszonkę i  poczekać na pyszne drożdżowe ciacho.


                           Składniki:
Ciasto:
  • 5 dag świeżych drożdży
  • 1 szklanka ciepłego mleka
  • 1 szklanka cukru
  • 4 jajka
  • 1 szklanka oleju
  • 5 szklanek mąki
  • cukier wanilinowy
Kruszonka:
  • 100 g margaryny
  • 100 g cukru
  • 200 g mąki
Ponadto śliwki (lub inne owoce).


Rozkruszyć drożdże, wlać ciepłe mleko, wsypać cukier, dodać rozmącone jajka, olej, mąkę z cukrem wanilinowym i bez mieszania odstawić na około 3 godziny.
W międzyczasie poprzekrawać śliwki na pół pozbywając je pestek i stroną wewnętrzną obtoczyć w cukrze. Przygotować kruszonkę - margarynę, cukier i mąkę łączyć ze sobą ręcznie, aż powstaną grudki.
Po 3-ech godzinach ciasto wymieszać drewnianą łyżką, następnie wyłożyć je na wysmarowaną blaszkę,
 ułożyć śliwki stroną przekrojoną ku górze i obsypać przygotowaną kruszonką.
Piec w temp. 170°C około 45-50 minut.
Po upieczeniu można obsypać cukrem pudrem.


10 komentarzy:

  1. Najlepsze ciasta z owocami to właśnie te z kruszonką. Mogę kawałeczek? Pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę Krystyno,częstuj się :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo martwi mnie fakt, że w przepisie nie ma żadnego tłuszczu z wyjątkiem tego w kruszonce... To chyba niedobrze? Bez tłuszczu wychodzi gęste i zbite. Dolałam sporo oleju. Jest w piekarniku. Ledwo wytrzymałam te 3 godziny wyrastania... Jakby się miało nie udać... Drżę o jego losy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, bardzo mi przykro,że tak się stało. Po Twoim komentarzu sprawdziłam jeszcze raz swój wpis i dopiero spostrzegłam ,że zupełnie zapomniałam o oleju :( Naprawiłam swój błąd.Mam nadzieję jednak ,że ciasto Ci wyjdzie i będzie smaczne...

    OdpowiedzUsuń
  5. Uroczyście oświadczam, że ciasto przetrwało :D. Udało się i jest pyszne. Każdemu zdarzają się niedopatrzenia ;) A ja zdobyłam nowego "skill'a" i wykazałam się odrobinką wyczucia, więc wszystko jak najbardziej pozytywnie! :D Może to i lepiej. Lubię niespodzianki w kuchni, zwłaszcza jeśli znajduję rozwiązanie ;). Nudno by było. Pozdrawiam i dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  6. na jak duza blaszke sa skladniki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest przepis na blaszkę 24 x 35 cm lub w zbliżonym rozmiarze.

      Usuń
    2. Moje ciasto wlasnie sie piecze. uzylam duzej blachy ale rozlozylam na polowie. moje pierwsze ciasto drozdzowe ze sliwkami wlasnie tego przepisu :D

      Usuń
  7. Ciasto wyszlo przepyszne!!! dodaje bloga do ulubionych :) Dzis pieczemy ciasteczka korzenne z synkiem:) Polecam!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto wyszło naprawdę pyszne :-) Bardzo polecam :-)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)