czwartek, 20 marca 2014

Inspiracje - tort z masą jogurtową

          Ten tort został zrobiony na 6-te urodziny koleżanki córki. 
Koniecznie miały być różyczki, więc zrobiłam je kilka dni wcześniej z masy cukrowej, ponieważ z kremu jeszcze nie umiem (jakoś mi nie wychodzą ).
 Tort był przełożony dżemem malinowym i masą jogurtowo-śmietankową, a wierzch ze względu na cukrowe różyczki ( żeby się nie rozpuściły ) pokryłam go śmietankową masą maślaną i przybrałam wiórkami kokosowymi.
Z relacji wiem, że podobał się solenizantce i wszystkim smakował, co mnie cieszyło oczywiście.

Masa jogurtowa:
  • 400 g jogurtu typu grecki
  • 300g śmietanki 30%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 4 czubate łyżeczki żelatyny
Jogurt połączyć z cukrem pudrem.
Ubić śmietanę 30-kę na sztywną masę.
Wymieszać łyżką z jogurtem.
Żelatynę dokładnie rozpuścić w  4 łyżkach ciepłej wody i wymieszać z masą. Przekładać biszkopt.


9 komentarzy:

  1. witam, chciałam pogratulować świetnego bloga, nie dawno go odkryłam i zaczynam testować przepisy, W związku z tym mam pytanie. Na urodziny Syna chcę zrobić tęczowy tort ale z masą jogurtową. Czy to w ogóle będzie pasować, a jesli tak to czy taka ilość masy wystarczy do przełożenia biszkoptów. Pozdrawiam .Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz Aniu.
      Myślę, że masa jogurtowa jak najbardziej będzie pasować do tęczowego tortu. Jeśli biszkopty będą małe ( do 18 cm ) to taka ilość masy powinna Ci wystarczyć na przełożenie blatów ( bez dekorowania ).
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Tort jest piękny :) właśnie szukałam czegoś takiego :) masę już niedługo wykorzystam tylko że użyję dżemu truskawkowego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny blog. Tort jest piękny. Z ilu jajek był biszkopt? I ile razy go przekroiłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za miłe słowa :) Biszkopt pieczony był z 6 jaj i przekrojony na 3 blaty.

      Usuń
  4. R-E-W-E-L-A-C-J-A! Upiekłam czekoladowy biszkopt, przekroiłam go, posmarowałam domowym dżemem z czarnej porzeczki, na to wyłożyłam część masy jogurtowej, przykryłam biszkoptem, na to położyłam resztę masy i oblałam wierzch polewą czekoladową. Smakowało obłędnie:)) Klasyczna wuzetka może się schować.:) Czekam na kolejne przepisy. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. W koncu jakiś przepis na pyszna mase jogurtową! Zmarnowałem trochę składników zanim do Ciebie trafiłam, a tu za pierwszym razem i niebo w gębie! Dzięki! Będę zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i mam nadzieję,że skorzystasz również z innych przepisów,pozdrawiam :)

      Usuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)