niedziela, 25 stycznia 2015

Tort z bitą smietaną i mascarpone

Łatwy i szybki do zrobienia. W ogóle nie jest pracochłonny i każdy może go zrobić bez obaw. Zdjęcia zostały zrobione na szybko, dosłownie chwilę przed zawiezieniem tortu do starej znajomej z pracy. Niestety zdjęcia nie zawsze wychodzą takie jak bym chciała :)

Składniki:
-biszkopt 26 cm ( upieczony dzień wcześniej ) przekrojony na 3 blaty

Krem śmietankowy:
  • 1000 ml słodkiej śmietanki 30%
  • 3 śmietan-fixy
  • 250 g serka mascarpone
  • 2 łyżki rumu
  • 5-6  łyżek cukru pudru
Ponadto: dżem z czarnej porzeczki, 4 kostki startej białej czekolady
Śmietankę ubić  ze śmietan-fixami i cukrem pudrem. Serek mascarpone zmiksować z rumem. Dodać 3 łyżki ubitej śmietanki, żeby połączyć i rozluźnić mascarpone. Dodać resztę ubitej śmietanki i wymieszać.
Blaty biszkopta nasączyć ponczem z herbaty. Pierwszy blat posmarować dżemem z czarnej porzeczki, położyć część masy śmietankowej, posypać delikatnie starta czekoladą. Położyć drugi blat i postąpić w ten sam sposób. Górę obłożyć masą śmietankową.Udekorować wg uznania.

14 komentarzy:

  1. Serdecznie zapraszam do udziału w konkursie. :) Do wygrania jest zestaw dowolnie wybranych przypraw dobrej jakości! By wziąć udział w konkursie wystarczy przesłać przepis na danie mięsne (szczegóły w linku). Są trzy miejsca, trzy nagrody, jest o co walczyć!

    http://szefowa-kuchni.blogspot.com/2015/01/konkurs-wygraj-zestaw-wybranych-przez.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Tort jak marzenie. Ślicznie udekorowany. Po składnikach można sądzić że jest pyszny. No, cóż... chętnie zjadłabym teraz do kawy jedną porcję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny!!! Wygląda przepięknie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wygląda, jak z cukierni :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialny ten tort! :)
    Bardzo mi się podoba ozdobienie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Tort jak z cukierni! Śliczny, masę zazwyczaj robię podobną, ale moje torty na pewno nie są tak ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam chcialab zrobic taki sam tort.Mam jednak 2 pytania: czym pani dekorowala tort chodzi mi o napis oraz poncz z herbaty to herbata z czym?

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam chcialab zrobic taki sam tort.Mam jednak 2 pytania: czym pani dekorowala tort chodzi mi o napis oraz poncz z herbaty to herbata z czym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napis wykonałam z rozpuszczonej gorzkiej czekolady,a jeśli chodzi o poncz, to najprostszy czyli np. 3/4 szklanki herbaty,1 łyżka soku z cytryny,2 łyżeczki cukru,1 łyżka rumu (rum można pominąć).Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Wygląda wspaniale i pewnie tak smakuje :-)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam, a czym można zrobić taki równiutki napis?
    Bo ostatnio robiłam wykałaczką i nie było łatwo :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam,że tak późno odpisuję,ale ostatnio jakoś zalegam ze wszystkim ;)
      Napis zrobiłam tylką najpierw na usztywnionej folii, wstawiłam do lodówki,żeby czekolada ostygła i następnie przeniosłam napisy na tort (tylko trzeba uważać,żeby nie połamać):)Pozdrawiam

      Usuń
  11. Mega opcja na super torcik :)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)