poniedziałek, 17 lutego 2014

Pączki hiszpańskie tzw. gniazdka

        Polecam pączki hiszpańskie z ciasta parzonego. Nie tylko na tłusty czwartek.
Znalazłam je na blogu Doroty .Znałam je wcześniej pod prostą nazwą: gniazdka wiedeńskie. Są świetne. Rozpływają się w ustach. Idealne dla gości do kawy. A i domownicy na pewno zasmakują w tych pączkach.
 Piekłam je pierwszy raz i bardzo mi smakowały, chociaż nie są pierwszej piękności :)

Składniki:
Ciasto:
  • 200 g mąki pszennej
  • 100 g masła
  • 4 jajka
  • szczypta soli
  • 1 szklanka wody
 Lukier:
  • 200 g cukru pudru
  • 1 łyżka soku z cutryny
  • 3 łyżki gorącej wody
Ponadto:
  • olej do smażenia
 Zagotować szklankę wody z masłem i solą. Zmniejszyć gaz i wsypać całą przesianą mąkę energicznie mieszając łyżką,aż ciasto będzie gładkie, jednolite i będzie odchodzić od ścianek. Pozostawić do wystudzenia.
Ciasto zmiksować wbijając po jednym jajku.
Nałożyć przygotowane ciasto do szprycy cukierniczej. Z papieru do pieczenia wyciąć kwadraty i na każdym wycisnąć kółko.
Olej rozgrzać (do ok. 180°C ) w szerokim rondlu i kłaść ciasto papierem do góry. Papier po chwili łatwo zdjąć. Smażyć po kilka minut z każdej strony. Wyciągnąć i odsączyć na ręczniku papierowym. Odkładać do wystygnięcia.
Do cukru pudru dodać sok z cytryny oraz wodę i wymieszać dokładnie. Dekorować pączki lukrem.

Tłusty czwartek 2014 Bardzo Tłusty Czwartek 2014

3 komentarze:

  1. Twoje pączki są piękne :) Mój mąż takie uwielbia , więc skorzystam z przepisu i dam znać, jak wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mam zamiar zrobić je w tym roku;) Ślicznie wyszły! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)