poniedziałek, 17 lutego 2014

Pączki hiszpańskie tzw. gniazdka

        Polecam pączki hiszpańskie z ciasta parzonego. Nie tylko na tłusty czwartek.
Znalazłam je na blogu Doroty .Znałam je wcześniej pod prostą nazwą: gniazdka wiedeńskie. Są świetne. Rozpływają się w ustach. Idealne dla gości do kawy. A i domownicy na pewno zasmakują w tych pączkach.
 Piekłam je pierwszy raz i bardzo mi smakowały, chociaż nie są pierwszej piękności :)

Składniki:
Ciasto:
  • 200 g mąki pszennej
  • 100 g masła
  • 4 jajka
  • szczypta soli
  • 1 szklanka wody
 Lukier:
  • 200 g cukru pudru
  • 1 łyżka soku z cutryny
  • 3 łyżki gorącej wody
Ponadto:
  • olej do smażenia
 Zagotować szklankę wody z masłem i solą. Zmniejszyć gaz i wsypać całą przesianą mąkę energicznie mieszając łyżką,aż ciasto będzie gładkie, jednolite i będzie odchodzić od ścianek. Pozostawić do wystudzenia.
Ciasto zmiksować wbijając po jednym jajku.
Nałożyć przygotowane ciasto do szprycy cukierniczej. Z papieru do pieczenia wyciąć kwadraty i na każdym wycisnąć kółko.
Olej rozgrzać (do ok. 180°C ) w szerokim rondlu i kłaść ciasto papierem do góry. Papier po chwili łatwo zdjąć. Smażyć po kilka minut z każdej strony. Wyciągnąć i odsączyć na ręczniku papierowym. Odkładać do wystygnięcia.
Do cukru pudru dodać sok z cytryny oraz wodę i wymieszać dokładnie. Dekorować pączki lukrem.

Tłusty czwartek 2014 Bardzo Tłusty Czwartek 2014

8 komentarzy:

  1. Twoje pączki są piękne :) Mój mąż takie uwielbia , więc skorzystam z przepisu i dam znać, jak wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mam zamiar zrobić je w tym roku;) Ślicznie wyszły! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy do tego ciasta nie dodajemy proszku do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszły pychota dawno takich nie jadlam😉👍

    OdpowiedzUsuń
  5. change the scene in each fish shooting game There will be a time to change the scene of the game. There are big and small fish coming out all over the screen. jili

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne ale po kilku godzinach były już cienkie i opadły

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)