czwartek, 23 maja 2013

Gofry na drożdżach

        To jest najlepszy przepis na gofry jaki miałam. 
Nie sądziłam, że można je upiec z ciasta z dodatkiem drożdży, a jednak. Kruche, chrupiące a jednocześnie delikatne. Upieczone z każdej strony, bez żadnych niespodzianek w postaci surowego ciasta w środku.
 Od tej chwili należy do moich ulubionych przepisów i na pewno z niego skorzystam jeszcze nie raz.
Z jednej porcji upiekło mi się 9 gofrów.


                  Składniki:
  • 3 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 1/3 kostki roztopionej margaryny (ok. 85g )
  • 1 szklanka ciepłego mleka
  • 4 łyżki cukru
  • 1 cukier wanilinowy
  • 1 1/2 dag drożdży
  • szczypta soli
            Przesiać mąkę, dodać jaja , roztopioną margarynę, cukier, cukier wanilinowy i sól.
W ciepłym mleku rozpuścić drożdże, dodać do mąki i dokładnie wymieszać.
Odstawić ciasto na 1 godzinę w ciepłe miejsce, niech sobie podrośnie.
Piec gofry przez  ok. 5-7 minut.
 Ciasto jest dosyć gęste i  trochę ciężko się je nakłada, ale rekompensuje to sobie smakiem :)


6 komentarzy:

  1. takich gofrów jeszcze nie jadłam, smakowicie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wypróbować bo na drożdżach jeszcze nie robiłam gofrów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis z dodatkiem drożdży, na pewno wypróbuję, do tego ulubiona śmietanka Pilos i owoce, będą gofry jak nad morzem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobre, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis wydaje mi się bardzo dobry i warty szybkiego wypróbowania. Sama robię gofry na kilka sposobów w zależności od chęci na dany smak. Zawsze staram się dodawać jakieś dodatki w postaci owoców czy słodkiej polewy. Od siebie prosty przepis jaki się zawsze udaje http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-idealne-gofry/ polecam oczywiście dodać jakieś dodatki. Dziękuję za ten przepis, postaram się go wypróbować jak najszybciej, znając moje dzieciaki będzie to bardzo szybko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam i są świetne :) Polecam.

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)