wtorek, 14 maja 2013

Kulki kakaowe

             Miałam ochotę na coś słodkiego, ale nie chciałam  załączać piekarnika. W końcu na zimno też można coś słodkiego zjeść. Wszystko wymieszałam jak trzeba, włożyłam do lodówki i M. wróciwszy z pracy, po obiedzie akurat na deser się załapał. 
Ostatnio tak przywykłam , że często coś kombinuję ze słodkościami w kuchni, że jak tego nie robię, to się nudzę jak mops i nie mam co ze sobą zrobić.. Chyba mi się to podoba.....A to jest tak banalnie prosty przepis............

             Składniki:
  • 250g miękkiej margaryny
  • 3/4 szklanki cukru pudru lub 1/2 szklanki zwykłego cukru
  • 1 żółtko
  • cukier wanilinowy
  • 2 opakowania herbatników petit beurre ( 200g )
  • 3 łyżki kakao
  • 1 łyżka alkoholu ( dodałam rum )
  • wiórki kokosowe, orzechy rozdrobnione itp. do obtaczania kulek


          Rozdrobnić herbatniki (u mnie poszedł w ruch blender ).
Miękka margarynę utrzeć z cukrem pudrem, cukrem wanilinowym i żółtkiem.
Wsypać pokruszone herbatniki, zamieszać. 
Dodać kakao i alkohol, połączyć razem składniki.
Wstawić na pół godzinki do schłodzenia, następnie formować kulki i obtaczać wg uznania. Ja swoje kulki połączyłam z wiórkami kokosowymi, zmielonymi orzechami, migdałami i czekoladowymi płatkami.
Gotowe kuleczki schłodzić i przechowywać w lodówce. Ja przed podaniem włożyłam swoje kulki na 15 minut do zamrażalnika w celu oziębienia.
                                                        Smacznego :)

11 komentarzy:

  1. mniam, mniam! kocham takie smakołyki na raz, mmm:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne są takie małe co nieco na ząb. Ja ostatnio robiłam z fasoli. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały przepis, lubię Twój blog jest bardzo dobry szef kuchni gotowanie z Hiszpanii Gonin wita

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluje wlasnie dostalas Liebster Award! :))
    zarzyj na bloga, tam wszystko opisalam :P dlugo mi zeszlo z postem.. :P

    http://cookingwithblueberry.blogspot.com/2013/05/liebster-award.html

    OdpowiedzUsuń
  5. chef Gonin - Dziękuje za słowa uznania. To bardzo budujące i zachęca do dalszego działania :) Pozdrawiam
    Jagoda S - bardzo dziękuję za to wyróżnienie. W wolnym czasie zajrzę na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  6. moj synek ma uczulenie na jajka, czym moge zastapic zoltko w przepisie?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ile sztuk wychodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od tego jakiej wielkości będą kulki :)

      Usuń
  8. Czy zamiast zwykłych herbatników mogą być owsiane kakaowe?

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)