czwartek, 23 maja 2013

Gofry tradycyjne


       Tradycyjne gofry.
 Jak tylko kupiliśmy gofrownicę, od razu trzeba było ją wypróbować. 
Napiekliśmy wtedy tyle gofrów, że nie mieliśmy siły ich zjeść.
Oczywiście dodatki do nich mogą być różniste: z marmoladą, z bitą śmietaną, z cukrem pudrem...
wachlarz dodatków bardzo szeroki :)
Przepis na gofry jest bardzo prosty i nie trzeba mieć żadnych zdolności kulinarnych, żeby je zrobić.



                   Składniki na ciasto:
  • 2 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 3/4 szklanki mleka
  • 4 łyżki cukru
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać.
Rozgrzać gofrownicę, posmarować delikatnie olejem płytę gofrownicy (ja to robię pędzelkiem silikonowym).
Wlać ciasto. Piec ok. 5-7 minut.
Najlepsze są jeszcze ciepłe. Podawać z dodatkami wg. uznania.


3 komentarze:

  1. Od dawna się zbieram do kupienia gofrownicy...i nigdy nie umiem się zdecydować co wybrać. W końcu macham ręką...innym razem kupię. Jednak takie wypieki jak Twój krzyczą do mnie...zdecyduj się wreszcie babo:DD

    OdpowiedzUsuń
  2. MMMMHHH :) Piękne, Zapraszam do mnie i czekam na Pani ocenę http://nymuffin.blogspot.com/2014/04/waffles-with-strawberries-gofry-z.html :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne foto, tak zrobione gofry napewno smakują dobrze. Ja zrobiłam podobnie, tylko tyle że dodałam mus malinowy, zrobiony z mrożonych malin (gomarowskie moim zdaniem są najlepsze) a po rozmrożeniu ugniotłam blenderem z dodatkiem cukru. Gofry wyszły rewelacyjne z dodatkiem bitej śmietany, no i oczywiście musu malinowego. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)